انواع سیم کارت از لحاظ اندازه:

 

اندازه سیم کارت در طی سالهای اخیر دچار تغییرات زیادی شده است، سیم کارت سایز کامل، سیم کارت مینی، میکروسیم و نانوسیم که متناسب با گجت های مختلف کار می‌کنند. همزمان با کاهش سایز دستگاهها تولید کنندگان نیز سعی کردند متناسب با آن سایز سیم کارت را نیز کوچک تر کنند.

اندازه سیم کارت

اولین سایز سیم کارت به صورت سایز کامل بود و این سایز تقریباً اندازه کارتهای اعتباری بانکی بود. پس از آن سیم کارت مینی وارد بازار شد که بخش کوچکتری از همان سیم کارت بود. نسخه بعدی سیم کارت که با نام سیم کارت میکرو وارد شد بازهم طول و عرض کمتری نسبت به قبل داشت. با کوچکتر شدن سایز سیم کارت، سازگاری آنها با نسخه های قبلی همچنان رعایت شد، به همین علت با گجت های دارای برش خاص و یا قاب مخصوص می‌توان سه نوع ابتدایی سیم کارتها را به یکدیگر تبدیل کرد بدون آنکه مدار سیم کارت صدمه‌ای ببیند.

سرانجام نیز در سال ۲۰۱۲ نانو سیم کارت تولید شد. این سیم کارت بازهم  نسبتا کوچکتر شد. البته برعکس تکامل نمونه‌های قبلی علاوه بر کاهش طول و عرض، ضخامتش نیز کاهش یافت. در سیم کارت نانو ضخامت پردازشگر به همراه بدنه ضخامتی معادل ۰٫۷ دارد که حدوداً ۱۵ درصد نسبت به نسخ قبلی کاهش ضخامت داشته است.

سیم کارت‌های نانو با سازگاری کامل با نسخه‌های قبلی ساخته شده است بنابراین می‌توان آنها را با آداپتور مخصوص در دستگاههای قبلی نیز قرارد داد و استفاده کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها