چرا سیم کارتها بی دلیل می سوزند؟

یکی از مشکلاتی که مشترکین تلفن های همراه(موبایل) با آن سر و کله میزنند سوختن بی دلیل سیم کارت آنها میباشد که این مساله باعث نارضایت اکثر مشترکین تلفن های همراه شده است.

حال وبسایت 912سیم دلایل اصلی که منجر به سوختن سیم کارت شما میشود را مورد بحث و بررسی قرار داده است.البته تا کنون هیچ دلیل منطقی برای سوخته شدن سیم کارت از سوی مسئولان مربوطه وجود ندارد و مشترک به دلیل سوختن یا مفقود شدن یا به سرقت رفتن ، مجبور به تعویض سیم کارت خود در دفاتر پیشخوان دولت می شوند.

 

 

گرما، امواج مغناطیسی، ضربه به سیم کارت، تغییرات ولتاژی گوشی موبایل و یا قرار دادن غلط سیم کارت داخل گوشی  از دلایل اصلی سوختن سیم کارت به شمار میروند.

دلیل دیگری که مورد بحث ما قرار دارد طول عمر سیم کارت میباشد که البته نمیتوان زمان مشخصی برای آن در تعیین کرد ولی به گفته برخی کارشناسان عمر مفید سیم کارت را حدود 5سال در نظر گرفته اند.

یکی دیگر از این عوامل قرار گرفتن در کنار امواج مغناطیسی همانند تلویزیون است که تاثیرات منفی بر روی تراشه سیم کارت ایجاد میکند.

در ضمن مدارهای داخلی سیم کارت بسیار ضعیف و حساس میباشد به طوری که حتی یک ضربه بسیار کوچک امکان دارد تا سیم کارت شما بسوزد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها