فروش سیم کارت رایتل با تمامی پیش شماره های خط رایتل در دفتر دفتر پیشخوان دولت کد 72161868 انجام می شود
1 ) پیش ثبتنام به چه معناست؟
با پیش ثبتنام، متقاضیان دریافت سیمکارتهای رایتل، صرفاً مشخصات خود را به رایتل اعلام مینمایند و واگذاری سیمکارتها پس از تکمیل ثبتنام و پرداخت هزینه مربوطه انجام خواهد شد.
2 ) سیم کارت های رایتل در چند نوع عرضه می گردد؟
سیم کارت های رایتل در سه نوع دائمی، اعتباری و دیتا با ویژگی های زیر عرضه می شوند.
شایان ذکر است در این مرحله فقط سیم کارتهای دائمی و دیتا ارائه می شود.
-
سیم کارت اعتباری رایتل:
- مشترکین این نوع سیم کارت ها، با خرید کارت شارژ، می توانند تا سقف اعتبار موجود از انواع خدمات شبکه رایتل استفاده نمایند. جزئیات طرح های تشویقی مخصوص این مشترکین در زمان تحویل سیم کارت از طریق رسانه ها و وب سایت رایتل اعلام خواهد شد.
- سیمکارت دائمی رایتل:
دارندگان سیمکارتهای دائمی رایتل میتوانند از انواع خدمات ارائهشده ( تماس تصویری، تماس صوتی، اینترنت پرسرعت و …) استفاده نمایند و هزینه آن را در پایان هر دوره با دریافت صورتحساب پرداخت کنند. همچنین طرحها و بستههای تشویقی خاصی، ویژه این مشترکین ارائه میشود. - سیمکارت دیتا رایتل:
این سیمکارتها ویژه دسترسی به خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت میباشند و قابلیت برقراری تماس صوتی را ندارند. دارندگان سیمکارتهای دیتا، میتوانند بهصورت سیار با استفاده از دستگاههای مختلف نظیر انواع تبلت، لپتاپ و مودمهای قابلحمل باقابلیت اتصال به شبکه نسل سوم، از اینترنت پرسرعت استفاده کنند. همچنین این سیمکارتها از قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) نیز برخوردار میباشند.
3 ) درصورتیکه متقاضی به شماره ویژهای نیاز داشته باشد چه مراحلی را میبایست طی کند؟
در این مرحله پیش ثبتنام شمارههای ویژه و خاص ارائه نمیشود و زمان و نحوه ارائه این شمارهها از طریق رسانهها و وبسایت رایتل اعلام خواهد شد.
4 ) پیش ثبتنام برای کسانی که در این مرحله ثبتنام نمایند چه مزایایی در بر خواهد داشت؟
متقاضیانی که در این مرحله پیش ثبتنام میکنند، از اولویت در واگذاری سیمکارت ، انتخاب شماره دلخواه و تخفیف ویژه در طرحها و بستههای پیشنهادی در هنگام دریافت سیمکارت برخوردار میشوند.
5 ) پیششمارههای رایتل چیست؟
در حال حاضر پیششماره ۰۹۲۰۳ برای متقاضیان سیمکارتهای دائمی قابل انتخاب هست. در ضمن شمارههای سیمکارت دیتا قابل انتخاب نمیباشند.
6 ) چگونه میتوان شماره دلخواه را انتخاب نمود؟
متقاضیان میتوانند با مراجعه به آدرس www.rightel.ir و ورود به بخش پیش ثبتنام سیمکارت و پس از قبول شرایط پیش ثبتنام، از امکان انتخاب شماره برخوردار شوند.
7 ) آیا امکان انتخاب چند شماره از سوی متقاضیان وجود دارد؟
خیر، در این مرحله هر فرد با کد ملی خود فقط یک شماره را میتواند انتخاب و درخواست نماید.
8 ) آیا جهت انجام پیش ثبتنام باید مبلغی پرداخت شود؟
جهت پیش ثبتنام از طریق وبسایت رایتل هیچ هزینهای اخذ نمیگردد.
۹ ) چگونه میتوان اطمینان پیدا کرد که پیش ثبتنام بهصورت کامل انجامشده است؟
با تکمیل پیش ثبتنام اینترنتی یک صفحه شامل مشخصات متقاضی، شماره سیمکارت رزرو شده و کد پیگیری رایتل نمایش داده خواهد شد، که این مدرک در مرحله بعد و جهت تکمیل ثبتنام ضروری هست.
۱۰ ) فرآیند واگذاری سیمکارتها به چه صورت است؟
پس از پیش ثبتنام، از طریق ایمیل و یا SMS از متقاضی درخواست میشود جهت تکمیل ثبتنام و پرداخت هزینه اقدام نماید. در این مرحله تحویل سیمکارتها بر اساس اولویت تکمیل ثبتنام انجام خواهد شد.
11 ) آیا میتوان همراه با سیم کارت، گوشی تلفن همراه مناسب را نیز خریداری و دریافت نمود؟
در حال حاضر فقط سیم کارت رایتل به متقاضیان عرضه میشود ولی با گشایش مراکز فروش رایتل، گوشیها و دستگاههایی باقابلیت استفاده از فنّاوری نسل سوم نیز عرضه خواهند شد.
۱2 ) آیا امکان پیگیری وضعیت واگذاری سیمکارتهای رزرو شده توسط متقاضی وجود دارد؟
بله، متقاضیان میتوانند از طریق مرکز تماس رایتل و یا مراجعه به وبسایت رایتل در این زمینه کسب اطلاع نمایند.
۱3 ) شماره انتخابشده در مرحله پیش ثبتنام تا چه زمان برای متقاضی محفوظ میماند؟
پس از پیش ثبتنام و اعلام امکان تکمیل ثبتنام از طریق ایمیل و یا SMS متقاضی ظرف دو هفته جهت تکمیل ثبتنام و پرداخت هزینههای مربوطه فرصت دارد.
۱4 ) به مشترکین سیمکارتهای دائمی چه خدماتی ارائه میشود؟
در حال حاضر تمامی خدمات پایه نسل سوم به شرح زیر به مشترکین ارائه می شود و خدمات نوین ارزش افزوده نسل سوم به مرور به مجموعه خدمات رایتل اضافه خواهد شد.
- تماس تصویری
- تماس صوتی
- ارسال و دریافت پیام چند رسانه ای
- ارسال و دریافت پیام کوتاه
- اینترنت پرسرعت در حین حرکت نسل سوم (+HSPA)
15 ) چه تفاوتی میان خدمات و امکانات رایتل با سایر اپراتورهای داخل کشور وجود دارد؟
در حال حاضر رایتل تنها ارائه دهنده خدمات نسل سوم تلفن همراه در کشور می باشد و از برتری های نسل سوم نسبت به نسل های پیشین تلفن همراه می توان به نکات زیر اشاره نمود:
- کیفیت بالا در ارائه خدمات پایه مانند: تماس صوتی، پیام کوتاه و پیام چندرسانه ای، به دلیل استفاده از جدیدترین فن آوری های مخابراتی
- ارائه اینترنت پرسرعت نسل سوم (+HSPA) با قابلیت استفاده در حین حرکت
- تماس تصویری
- امکان ارائه انواع خدمات نوین ارزش افزوده و کاربردی بر بستر تلفن همراه
۱6 ) آیا امکان استفاده از امکانات نسل سوم در هر نوع از گوشی های موجود در بازار، وجود دارد؟
خیر ، تنها در گوشی هایی که قابلیت استفاده از تکنولوژی نسل سوم را دارند، امکانپذیر است.
۱۷ ) هزینه استفاده از خدمات رایتل چگونه است؟
هزینه استفاده از خدمات رایتل بر مبنای عرف بازار تعیین شده و در مورد خدمات جدید با توجه به امکانات ویژه بالاتر است.
۱۸ ) شبکه رایتل تاکنون در چه شهرهایی راه اندازی شده است ؟
شبکه رایتل در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج راه اندازی شده است
19 ) آیا برای ثبت نام سیم کارت محدودیت سنی وجود دارد؟
متقاضی باید ۱۸ سال تمام داشته باشد.
.
20 ) آیا امکان استفاده از سیم کارتهای رایتل درتمامی نقاط کشور وجود دارد؟
در حال حاضر، شبکه رایتل در شهرهای تهران و کرج راه اندازی شده است و به تدریج و مطابق با برنامه مشخص شده در پروانه اپراتوری، ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این شبکه به تمامی کشور گسترش خواهد یافت. اطلاعات تفصیلی در این زمینه بزودی ارائه خواهد شد.
۲1 ) پوشش شبکه رایتل در سطح کشور (شهرستانها,روستاها و راهها) چقدر طول خواهد کشید؟
درابتدا تمرکز بر روی پوشش جمعیتی است و در فاز های بعدی روی پوشش جغرافیایی خواهد بود.
22 ) آیا امکان پیش ثبت نام برای فرد متقاضی در هر شهری وجود دارد؟
خیر، دراین مرحله فقط از ساکنین شهرهای تهران و کرج پیش ثبت نام به عمل می آید.
۲۳ ) چگونه می توان اطلاعات بیشتری در مورد رایتل کسب کرد؟
در حال حاضر از طریق تماس با مرکز خدمات مشتریان به شماره ۲۳۵۹۸-۰۲۱ و یا با مراجعه به بخش راهنمایی وب سایت رایتل به آدرس www.rightel.ir می توان اطلاعات بیشتری بدست آورد.