همانطور که میدانید در حال حاضر از چهارمین نسل تلفن های همراه هم رونمایی شده و در بسیاری از کشورها از نسل چهارم شبکه های مخابراتی بهره مند میباشند که خوشبختانه این تکنولوژی در کشور ایران هم مورد استفاده قرار گرفته است.

بهتر است بدانید که نسل های تلفن همراه را باG  که بر گرفته از کلمه لاتین Generation به معنای نسل میباشد نشان میدهند.حال میخواهیم در این مطلب شما را با نسل های گوناگون تلفن های همراه که از ابتدا تا کنون مورد استفاده قرار گرفته شده بیشتر آشنا کنیم:

 

1G(نسل اول):

اولین نسل تلفن های همراه که در سال 1980 و با فناوری آنالوگ شروع به کار کرد اما به علت سرعت بسیار پایین انتقال داده در این نسل بیشتر برای برقراری تماس تلفنی از آن استفاده میکردند.

2G(نسل دوم):

نسل دوم شبکه های تلفن همراه که بر خلاف نسل اول از تکنولوژی دیجیتال استفاده کرد در سال 1990 میلادی کار خود را آغاز کرد.در این فناوری کیفیت صدای مکالمه بهتر شد ،امنیت بالاتر رفت و در ضمن از سیستم CSD هم پشتیبانی میشد.

3G(نسل سوم):

نسل سوم شبکه تلفن همراه (3rd Generation) یا همان 3G نام دارد. از مزیت های آن میتوان به سرعت بالای اینترنت ، کیفیت خوب تماس صوتی  و سرعت بالای انتقال اطلاعات نسبت به نسل های قبلی سیم کارت نام برد.

 

4G(نسل چهارم):

نسل چهارم تلفن های همراه LTE آخرین نسل تلفن همراه میباشد که مزیت آن نسبت به نسل های قبلی سرعت بسیار بالای اینترت است که میتواند در هنگام جابجایی ها سرعتی بالغ بر 100 مگابیت و در شبکه های موبایلی که ثابت هستند حتی تا یک گیگابیت را عرضه کند.این نسل از تلفن های همراه را میتوان یک انقلاب در تکنولوژی دانست چرا که با استفاده از آن شما احساس استفاده از یک اینترنت خانگی را خواهید داشت تا یک تلفن همراه ساده و میتوانید از سرعت بالای آن نهایت استفاده را ببرید.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها