اینترنت G ۳نسل سوم سیم کارت همراه اول و سیم کارت ایرانسل چیست؟

طبق تصمیم وزارت ارتباطات و کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر ارائه مجوز نسل های بالاتر به اپراتورها از جملههمراه اول و ایرانسل در پایان مردادماه و رونمای از انها در شهریور ماه جاری قطعی به نظر می رسد. تا جایی که دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماتصمیم گرفتیم که بدون یک روز تأخیر به اپراتورها اجازه داده شود که نسلهای بالاتر را کلید بزنند.” این مجوز شامل نسل های ۳ و ۴ می شود.

جالب است بدانید کهمطابق تحقیقات انجام شده، در ازای هر ۱۰۰۰ کاربر باند پهن، ۸۰ شغل جدید ایجاد می گردد.

بنابراین اکنون که انحصار رایتل در ارایهاینترنت G ۳نسل سوم تا پایان مرداد پایان می یابد پس باید در روزهای آینده منتظر ارایه سرویسنسل سوم اینترنتاز همراه اول باشیم.

 

 

چگونه G 3را بر روی گوشی خود نصب کنیم؟

پیش از هر چیز باید گوشی شما قابلیت نسل سوم G ۳را دارا باشد. اگر گوشیشما این نوع اینترنت را پشتیبانی کند اکنون باید وارد تنظیمات پیکربندی Configuration گوشی یا تبلت خود شوید واتصال از طریق ۳G را فعال کنید.

  • گوشیهای اندروید:

به مسیر زیر رفته

Setting > More > Mobile network > 3G service > Network Mode

و سپس Auto Mode را انتخاب کنید.

  • گوشیهای iOS: به مسیر زیر بروید

Settings > Cellular >Enable 3G & Cellular data

پس از فعال کردن G ۳و Cellular Data شماتقربا آماده استفاده از اینترنت G ۳برای گوشی خود هستید. ادامه راهنماییهای این نوشته را نیز بخوانید.

  • سایر گوشی ها

سیستم عامل Android نسخه ۴ و به بالاتر

سیستم عامل Android نسخه‌های قدیمی

سیستم عامل Windows Phone 8 

سیستم عامل Windows Phone 

سیستم عامل iOS (Apple IPhone)  

سیستم عامل Blackberry

 

سیستم عامل Java 

سیستم عامل Symbian

یادتان نرود که تنظیمات gprs را دریافت کرده باشید. همان تنظیماتی که قبلا برای اتصال به اینترنت استفاده می کردید. پساگر قبلا از اینترنت استفاده میکردید دیگر نیاز به دریافت تنظیمات جدید نیست. اگر هنوز این تنظیمات را نگرفته اید کد زیر را بگیرید:

اگر به هر دلیلی این تنظیمات را نمی توانید دریافت کنید باید آن را دستی فعال کنید.

کی G ۳ در سیمکارت ها فعال می شود؟

نسل سوم اینترنت همراه یا(G ۳(روشی برای انتقال داده در تلفنهمراه و سیستم‌های بی سیم می‌باشد. در نسل سوم G ۳همه چیز به صورت دیجیتالیمنتقل می‌گردد. به دلیل سرعت بالاتر این نسل، امکان مکالمات تصویری بر رویگوشی های موبایل فراهم می آید.

یرانسل از روز یکم شهریور ۱۳۹۳ میتواند به صورت عمومیاینترنت G ۳نسل سوم خود را ارایه دهد و در اختیار کاربران بگذارد. پیش از ایناینترنت نسل سومدر ایران تنها در انحصار رایتل بود و این انحصار تنها تا پایان مردادادامه خواهد داشت و با آغاز شهریور در شبکه ایرانسل نیز عرضه خواهد شد.

در آغاز، سرویسنسل سه ایرانسلبه صورت آزمایشی در برخی ساختمانها و دانشگاهها استفاده خواهد شد)دانشگاه صنعتیشریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، تربیت مدرس، بهشتی، علامه طباطبایی،مجموعه نهاد ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوریاطلاعات( و پس از آن پوشش سراسری خواهد شد.  بهرهبردن از سرویس های آموزشی مجازی همراه، دسترسی به کانال های تلویزیونی درهنگام حرکت، سرویسهایی همچون کتابخانه الکترونیکی، خدمات مبتنی بر مکان،خدمات بر پایه Voice over IP که با آن کیفیت مکالمات افزایش می یابد و درنهایت تحقق دولت همراه با استفاده از خدمات نسل سوم و بالاتر امکان پذیرخواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها