شرکت MTN ارائه دهندی سیم کارت با نام تجاری ایرانسل در ایران
در راستای چشم انداز 20 سال کشور و توسعه اجتماعی ، اقتصادی، و فرهنگی کشور و در جهت تحقق ماده ۱۲۴ برنامه مذکور و باهدف توسعه ارتباطات و مخابرات از طریق خصوصیسازی و سرمایهگذاری شرکتهای خارجی، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در مهرماه ۱۳۸۲ اقدام به برپایی مقدمات برگزاری مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه نمود.
این اقدام بهمنظور حمایت از سرمایهگذاری خارجی و مشارکت بخش خصوصی داخلی و در جهت ترویج رقابت، تضمین رقابت سالم، کاهش تصدیگری، نظارت بر تعرفهها و کیفیت خدمات و حمایت از مصرفکنندگان انجام گردید.
پس از انجام تشریفات مزایده و بررسی پیشنهادها شرکتکنندگان، وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۲ کنسرسیوم ایرانسل را بهعنوان برنده مزایده اپراتوری دوم تلفن همراه اعلام نمود.
شرکت ایرانسل توانست در مدتزمان کوتاهی پس از دریافت مجوز مذکور، مراحل راهاندازی و توسعه شبکه را به انجام رسانده و در۶ شهریور ۱۳۸۵ (نه ماه پس از دریافت مجوز) بهرهبرداری آزمایشی از شبکه را آغاز نماید. شبکه ایرانسل در ۲۹ مهر ۱۳۸۵ بهصورت رسمی در شهرهای تهران، مشهد و تبریز افتتاح گردید.
ایرانسل با بهرهگیری از متخصصان مجرب داخلی و خارجی، نهتنها توانسته است شبکه خود را در مدتزمان کوتاه و با سرعت چشمگیری در سراسر کشور توسعه دهد، بلکه ارائه خدمات باکیفیت در سطح استاندارهای جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است. شبکه ایرانسل نسل پیشرفتهای از سیستم GSM را در اختیار مشترکین قرار میدهد تا مشترکین قادر به استفاده از سرویسهای نسل 75/2 (EDGE) باشند.
Enhanced Data GSM Evolution) EDGE) نسل پیشرفته GPRS، به مشترکین ایرانسل امکان میدهد که از طریق تلفن همراه به شبکه اینترنت و یا شبکههای مشابه با سرعتبالا دسترسی داشته باشند و همچنین امکان ارسال و دریافت صوت، تصویر و متنهای با حجم بالا را میسر میسازد.
اهداف راهبردی ایرانسل
- توسعه زیرساختهای پایدار و پیشرفته مبتنی بر فناوریهای نوین شبکه تلفن همراه در سطح کشور
- گسترش و افزایش ظرفیت شبکه و بهروزرسانی
- توانمندسازی نیروی انسانی با بهروز کردن دانش کارکنان در راستای ارائه خدمات کیفی به مشتریان متناسب با پیشرفتهای فنّاورانه روز دنیا
- پیشرو در فنّاوری و مشتری مداری
- توسعه بستر ارتباطی پرسرعت بیسیم مبتنی بر فناوری نوین وایمکس در سطح کشور ارائه بهترین کیفیت محصول و سرویس
- ارائه مناسبترین خدمات با بهصرفهترین قیمت و تمرکززدایی در خدمترسانی
- افزایش کیفیت شبکه بهصورت مستمر، جهتدار و هوشمند
- حرکت به سمت اپراتور پیشرو و نوآور در سطح منطقه
- حداکثر استفاده از توان داخلی و ایفای نقش مولد در ارتقای دانش و فنّاوری کشور
- ایجاد زیرساختهای مناسب و موردنیاز برای پیادهسازی انواع خدمات دیتای همراه
- فراهم ساختن بستر مدیریت خدمات بهوسیله مشتری
دستاوردهای مهم شرکت ایرانسل
- حرکت در جهت تحقق دولت الکترونیک و کاهش
- ایجاد نخستین پورتال عرضه محصولات الکترونیکی ویژه تلفن همراه بهعنوان اولین تجربه تجارت همراه در کشور
- ایجاد سیستم صورتحساب پیشرفته، چابک و منعطف برای ارائه سرویسهای صوت و دیتا با تعرفههای متنوع
- تحقق اهداف برنامههای بلندمدت سوم و چهارم کشور
- تحقق خصوصیسازی و ایجاد بستر مناسب برای سرمایهگذاری خارجی بیشتر
- تحقق سیاستهای دولت و مجلس محترم در خصوص تثبیت و کاهش قیمتها
- افزایش ضریب نفوذ و تحقق ضریب نفوذ تلفن همراه فراتر از برنامه
- نوآوری، تحرک و نشاط در بازار تلفن همراه کشور
- ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۳ هزارنفری در کشور
- کاهش تصدیگری دولت و افزایش درآمدهای آن
- ۱/۲ میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی تاکنون
- سفرهای درونشهری و جلوگیری از اتلاف انرژی
- ارائه سرعتبالا در انتقال دیتای همراه و ارائه بیشترین سرعت باند پهن در کشور
- انعطاف در تعرفه برای هماهنگی با نیاز مشتری و ارائه تعرفه بدون هزینه جابجایی و شارژ بدون تاریخمصرف
- عرضه محصول منحصربهفرد سیمکارت پیامرسان ویژه کاربران حرفهای دیتا و تلهمتری
- ایجاد بستر ارتباطی ویژه سازمانها، شرکتها و کاربران از طریق حذف موانع زمانی، مکانی و تجهیزات
- ایجاد بزرگترین مرکز تماس شبانهروزی خاورمیانه و مراکز تماس منطقهای با گویشهای محلی
- توسعه همکاری با بانکها در راستای توسعه خدمات بانکداری همراه
- ارائه سرویسهای پیام چندرسانهای و اینترنت همراه بهعنوان خدمات مبتنی بر دیتا
- برقراری رومینگ بینالملل برای سیمکارتهای اعتباری و فراهمسازی امکان رومینگ بینالملل دیتا
- استفاده از بسترهای الکترونیک برای فروش سیمکارت و کارت شارژ و قرارداد همکاری با بانکها
- دسترسی به امکان خرید اعتبار در خارج از کشور از طریق اینترنت، سرویس خط به خط، شارژ مستقیم و شارژ الکترونیکی
افتخارات ملی ایرانسل
- لوح تقدیر جامعه حمایت از بیماران ام. اس به ایرانسل جهت جمعآوری کمکهای مردمی (۰۹/۱۲/۹۲)
- لوح تقدیر دومین نمایشگاه خدمات پس از فروش و ارتقای رضایتمندی مشتریان (۰۱/۰۹/۹۲)
- اهدای لوح و تقدیر از مدیرعامل ایرانسل در مراسم تجلیل از رسانههای فعال در سیویک مین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم (۲۴/۰۴/۹۳)
- تقدیر از ایرانسل بهعنوان اپراتور برگزیده در چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT (۲۷/۰۲/۹۳)
- برای ششمین سال متوالی؛ ایرانسل برترین عرضهکننده خدمات ارتباطی سال کشور شد (۱۷/۱۲/۹۲)
- دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرفکنندگان در سیزدهمین همایش رعایت حقوق مصرفکننده (۰۹/۱۲/۹۲)
- لوح تقدیر شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی کامپیوتر مشهد (۲۰/۱۰/۹۲)
- سومین اجلاس ملی مدیریت استراتژیک و راهبری، ایرانسل بهعنوان کارآفرین برتر استراتژی ست در حوزه مخابرات و ارتباطات انتخاب و تندیس کارآفرین برتر استراتژی ست به ایرانسل اهدا شد. (۲۷/۰۹/۹۲)
- از ایرانسل بهعنوان یکی از رسانههای فعال در سیامین دوره مسابقات بینالمللی قرآن کریم تجلیل شد (۰۲/۰۵/۹۲)
- ایرانسل ایزوی «ارزش برند» و «نشان بینالمللی اعتماد مشتریان» را دریافت کرد (۰۸/۰۴/۹۲)
- برای پنجمین سال متوالی؛ ایرانسل برترین عرضهکننده خدمات ارتباطی سال کشور شد (۹/۱۲/۹۱)
- دریافت لوح تقدیر مربوط به ۱۰۰ شرکت برتر سال ۹۰ (۱/۱۲/۹۱)
- تندیس زرین سومین جشنواره ملی تکریم و تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزای کشور به ایرانسل اعطا شد (۲۶/۱۱/۹۱)
- تندیس و لوح تقدیر بهعنوان تنها شرکت پیشرو در ارائه خدمات نوین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب مجمع جهانی نشان منتخب (۱۸/۹/۹۱)
- لوح تقدیر از دومین دوره نمایشگاه کار (۹/۷/۹۱)
- لوح تقدیر از سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی (۲/۷/۹۱)
- لوح تقدیر از پنجمین دوره نمایشگاه شهروند الکترونیک مشهد (شهریور ۹۱)
- لوح تقدیر از نخستین جشنواره فعالان سایبری ایثار و شهادت (شهریور ۹۱)
- گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴، جایزه ملی رضایتمندی مشتریان و جایزه بینالمللی مدیریت موفق و خلاق (تیر ۹۱)
- لوح تقدیر وزارت ورزش به ایرانسل بهعنوان حامی برتر ورزش کشور ( تیر ۹۱)
- لوح تقدیر کیفیت ارائه خدمات شبکهای (اردیبهشت ۹۱)
- ایرانسل در بین ۱۰ شرکت پیشروی کشور (بهمن ۹۰)
- لوح تقدیر کمیته ملی روبوکاپ ایران به دلیل حمایت ایرانسل ( آذر ۹۰)
- ایرانسل در زمره برگزیدگان و جهادگران نمونه اقتصادی کشور قرار گرفت (مهر ۹۰)
- در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایرانسل تقدیر شد (اردیبهشت ۹۰)
- ایرانسل برای سومین سال متوالی برترین سرویسدهنده مخابراتی کشور اعلام شد (اسفند ۸۹)
- ایرانسل، کارآفرین برتر همایش ملی بزرگان کارآفرین کشور شد (دی ۸۹)
- لوح تقدیر و تندیس سومین همایش بینالمللی نوآوری و عدالت اقتصادی به ایرانسل اهدا شد (آذر ۸۹)
- جایزه ملی بهرهوری ۱۴۰۴ به ایرانسل اعطا شد (مهر ۸۹ )
- لوح افتخار چهارمین جشنواره و نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال به ایرانسل اهدا شد (مهر ۸۹)
- ایرانسل واحد نمونه خصوصی پنجمین جشنواره خدمترسانی و پاسخگویی شد (مرداد ۸۹)
- ایرانسل در صدر برترینهای دادهورزی کشور قرار گرفت (مرداد ۸۹)
- ایرانسل کارآفرین برتر استان تهران شد (دی ۸۹)
- ایرانسل جوایز جشنواره ستارههای فناوری ایران را درو کرد (اسفند ۸۸)
- ایرانسل برنده جایزه ملی مدیریت پروژه ایران در سال ۸۸ شد (آبان ۸۸)
- ایرانسل مؤدی نمونه مالیاتی سال شد (تیر ۸۷ )
- اهدای لوح تقدیر توسط رئیسجمهور به مدیرعامل ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (اردیبهشت ۸۷)
- ایرانسل برترین سرویسدهنده مخابراتی سال کشور شد (اسفند ۸۷ )